بافنده قراملکی، حسن ( 1390 ). بررسی نقص نظریه ذهن در اسکیزوفرنی کهای دارای علائم مثبت و منفی و
مقایسه آن با افراد سال م. رساله دکتری . گروه روان شناسی دانشکده ی علوم تربیتی و روان شناسی
دانشگاه تبریز.
.( بخشی پور، عباس ؛ محمودعلیلو، مجید ؛ خانجانی، زینب ؛ رنجبر، فاطمه و بافنده قراملکی، حسن ( 1390
نقص نظریه ذهن در بیماران اسکیزوفرن دارای علائم مثبت و منفی : نقیصه حالتی یا صفتی . مجله
.33-38 ،(6) پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 33
بشارت، محمد علی ؛ شالچی، بهزاد و شمسی پور، وحید ( 1385 ). بررسی رابطه هوش هیجانی با موفقیت
.73-84 ،(3) تحصیلی دانش آموزان. اندیش ههای نوین تربیتی ، 4
تابر، تی، روبرت ( 2006 ). الفبای مدیریت کلاس در س: راهب ر ده ایی برای آموزش اثربخ ش، ترجمه ی
محمد رضا سرکارآرانی، 1387 . تهران : مدرسه.
دهشیری، غلامرضا ( 1383 ). بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموز ان. تاز هه ا و
.91-106،1 پژوه شهای مشاوره ، 8
رضویه، اصغر ؛ لطیفیان، مرتضی و عارفی، مژگان .( 1384 ). نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بین ی
-37 ، رفتارهای پرخاشگری ارتباطی، آشکار و جامعه پسند دانش آموزان. مطالعات روان شناختی ، 4و 3
.25
مقایسه ی هوش هیجانی و ذهن خوانی دانش آموزان منضبط و غیرمنضبط
96
صمدی، پروین ؛ رجائی پور، سعید ؛ آقا حسینی، تقی و قلاوندی، حسن ( 1386 ). تبیین جو یادگیری اثر
بخش بر اساس مؤلفه های مدیریت کلاس درس در مدارس راهنم ایی شهر ارومیه . اندیش هه ای نوین
.155-176 ( 2و 1 ) تربیتی، 2
قمرانی، امیر ؛ البرزی، شهلا و خیر، محمد( 1385 ). بررسی روایی و اعتبار آزمون ذهن خوانی در گروهی از
.182-199 ، دانش آموزان عقب مانده ذهنی و عادی شهر شیراز. مجله روا نشناسی ، 2
.( محمودعلیلو، مجید ؛ بخشی پور، عبا س؛ بافنده قراملکی، حسن ؛ خانجانی، زینب و رنجبر، فاطمه ( 1390
بررسی نقص نظریه ذهن در اسکیزوفرنیک های دارای علائم مثبت و منفی و مقایسه آن با افراد سالم .
. 85-102 ، فصلنلمه پژوه شهای نوین روا نشناختی، 22
مصر آبادی، جواد ؛ بدری، رحیم و واحدی، شهرام ( 1389 ). بررسی میزان بی انضباطی ها ی دانش آموز ان
، در شرایط اعمال منابع مختلف اقتدار معلم . فصلنامه علمی – پژوهشی روا نشناسی دانشگاه تبریز ، 19
.135-157
منصوری، بهزاد( 1380 ). هنجاریابی پرس شنامه هوش هیجانی سیبر یا شیرینگ در بین دانشجویان
کارشناسی ارشد دانشگا ههای تهرا . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
نجاتی صفا، علی اکبر ؛ شریفی، ونداد و علاقبند راد، جواد ( 1383 ). نقص ذهن خوانی در پسیکوز :آیا برای
.34-42 ، اسکیزوفرنیا اختصاصی است. اندیشه و رفتار، 4
نجاتی، وحید؛ ذبیح زاده، عباس؛ نیک فرجام، محمدرضا؛ نادری، زهره و پورنق دعلی، علی ( 1390 ). رابطه بین
.37-42 ،(1) ذهن اگاهی و ذهن خوانی از روی تصویر چشم. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 14
نریمانی، محمد؛ خشنودی نیا، بهنام؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس ( 1389 ). نقش درک معلم در
،(1) پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یاد گیری. ناتوان یهای یادگیر ی، 3
.110-128
Alodi, M. W. (2007). Assessing the quality of learning enviroments in swedishschool:
Development and analysis of a theory-based instrument .Learning environment,
springer, 24,157-175.
Bosco, M. F., Colle, L., Fazio, D. S., Bono, A., Saverio, R. & Tirassa, M. (2008). An
explority assessment of Theory of mindin schizophrenic subjects. Elsever,32,1-14.
Chan, E. (2008).The roles of theory of mind and Empathy in the relationship between
Dysphoria and poor social Functioning.Qeens university kingston.
Journal of school psychology, winter 2014 مجله ی روان شناسی مدرسه، زمستان 1392
Vol.2, No.4/81-97 81 -97/ دوره ی 2، شماره ی 4
97
Cherniss, C. (2002). Emotional Intelligence and Good community. American journal of
community psychology, 30, 1-11.
Chisum, W., Kenneth, S. L., & Ping, M. W. (2004).Development and validation of forced
choice Emotional intelligence measure for chinese respondent in hongkong. Asia pacific
journal of management, 21,535-559.
Givens, J. (2009). Does Theory of Mind Mediate Aggression and Bullying in Middle school
Males and Females? Psychological studies in Education.
Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York Dantam.
Ho, Robert. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and
interpretation with SPSS. Chapman & Hall/CRC.
Kathryn, Y .(2005). Classroom Management.Behavioral Sciences, 25, 30-41.
Krejcei, R. V. & Morgan, D. W. (1970). "Determining sample size for research activities".
Educational and psychological measurement, 30, 607- 610.
Marzano, R. J. & Marzano, J. S. (2003). Key to classroom Management. Educational
leadership, 24, 1-13.
Regina, M. O. & Daniel, R. (2007).Effective classroom Management Teacher preparation
and professional Development. National Comprehensive center for teacher quality,
washangton.
Sandberg, D. S. & Larsson, A. M. (2009). Theory of Mind in children With Severe Speech
and Physical impairments.Department of psychology,21,617-625.