امیر، فاطمه؛ حسن آبادی، حسین؛ اصغری نکاح، محسن؛ و طبیبی، زهرا (1391). بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رابطۀ والد- کودک (CPRT) بر سبکهای فرزندپروری. فصلنامۀ مشاوره و رواندرمان خانواده، 1(4)، 489- 473.
انجمن روانپزشکی آمریکا (2000). متن بازنگری شدۀ چهارمین ویرایش راهنمای تشخیص و آماری اختلالهای روانی. ترجمۀ محمدرضا نیکخو و هامایاک آوادیانس، (1384). تهران: نشر سخن.
تیموری، سعید و یوسفی، شکیلا (1387). مقایسه سبکهای فرزندپروری والدین دارای کودک ADHD با والدین دارای کودک بهنجار. همایش روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. دانشگاه آزاداسلامی واحد مرو دشت شیراز.
خدایی خیاوی، سیامک (1380). روانشناسی بازی. تبریز: انتشارات احرار.
راینیک، مارک ای؛ داتیلیو، فرانک ام؛ و فریمن، آرتور (1998). شناخت درمانی در کودکان و نوجوانان. ترجمۀ جواد علاقبند راد و حسن فرهی. (1380). تهران: نشر بقعه.
عباسی، مرضیه؛ نشاطدوست، حمیدطاهر و آقامحمدیانشعرباف، حمیدرضا (1389). اثربخشی درمان تعامل والد- کودک بر کاهش نشانههای اختلال اضطراب جدایی. مجله روانشناسی بالینی، 2(6)، 57- 47.
عباسی، مرضیه و نشاطدوست، حمید طاهر (1392). اثربخشی درمان تعامل والد- کودک بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای. مجله روانشناسی بالینی، 3(19)، 67- 59.
علیزاده، حمید (1383). اختلال نارسایی توجه فزون جنبشی: ویژگیها، ارزیابی و درمان. تهران: انتشارات رشد.
کریمی، لیلاسادات، و زارع، حسین (1392). تأثیر موسیقی بر توجه پایدار کودکان دارای اختلال نقصتوجه بیش فعالی. فصلنامهعلمیپژوهشیآموزشویادگیری، 1(2)، 34-26.
گلاور، جی. ای، و بروتینگ، آر. اچ (1383). روانشناسی تربیتی: اصول و کاربرد آن. ترجمۀ خرازی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
لندرث، گری (1390). بازی درمانی هنر برقراری ارتباط. ترجمه خدیجه آرین. تهران: اطلاعات.
ماش، اریم جی؛ و بارکلی، راسل اس (2003). روانشناسی مرضی کودک. ترجمۀ حسن توزندهجانی، جهانشیر توکلیزاده و نسرین کمالپور. (1383). مشهد: آوای کلک و مرندیز.
مهاجری، آتناسادات؛ پوراعتماد، حمیدرضا؛ شکری، امید و خوشابی، کتایون (1392). اثربخشی درمان تعامل والد- کودک بر خودکارآمدی والدگری مادران کودکان دچار درخودماندگی با کنشوری بالا. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 1(25)، 38- 21.
میرزائیان، بهرام؛ احدی، حسن؛ شریفی، حسن پاشا و آزاد، حسین (1385). تأثیر آموزش مهارتهای کنترل کودک به مادران بر کاهش علایم اختلال نقص توجه- بیش فعالی کودکان و افسردگی مادران. دانش و پژوهش در روانشناسی، 29، 102- 81.
هادیانفرد ح؛ نجاریان ب؛ شکر شکن ح و مهرابیزاده هنرمند، م (1379). تهیه و ساخت فرم فارسی آزمون عملکرد پیوسته. مجله روانشناسی، 4، 404- 388.
Barkley, R. A. (2000). Genetics of childhood disorders: XVII. ADHD, Part 1: The executive functions and ADHD. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 39, 1064- 1068.
Boggs, S. R., Eyberg, S. M., Edwards, D. L., Rayfield, A., Jacobs, J., Bagner, D., & Hood, K. K. (2004). Outcoms of parent-child interaction therapy: A comparison of treatment completers and study dropouts one to three years later. Journal of Children Family Behavior Therapy. 26(4):1-22.
Brinkmeyer, M., & Eyberg, S. M. (2003). Parent-child interaction therapy for oppositional children. New York: Guilford. 22: 204-223.
Bussing, R., Boggs, S., Donnelly, R., Jaccard, J., & Eyberg, S. (2012). Parent–child interaction therapy for preschoolers with ADHD.USA:Clinical and Health Psychology, University of Florida.
Choate, M. L., Pincuse, D. B., Eyberg, S. M., & Barlow, D. H. (2005). Parent child interaction therapy for young children. A pilot srudy. Cognitive Behavior Practices. 12: 126-135.
Doinita, N. E., & Maria, N. D. (2015). Attachment and Parenting Styles. Social and Behavioral Sciences 203, 199 – 204.
Eyberg, S. M., Funderburk, B. W., Hambree-kign, T. L., McNeil, C. B., Querido, J.G., & Hood. K.K. (2001). Parentchild interaction therapy with behavior problem children: one and two year maintenance of treatment effects in the family. Journal of Child Family Therapy. 23: 1-20.
Eyberg, M, S., Nelson, M, M., Duke, M., & Boggs, S. R. (2009). Manual for the dyadic parent-child interaction coding system. (3rd Ed). Florida: University of Florida Press.
Gail, T., Elizabeth, A. S., Robyn, L., & Kelly, M. (2007) Family interactions inchildren with and without ADHD. Journal of Child and Family Studies,16, 385-400.
Greco, L. A., Sorrell, J. T., & McNeil, C. B. (2001). Understanding manualbased behavior therapy: Some theoretical foundations of parent-child interaction therapy. Journal of Child & Family Behavior Therapy, 23 (4): 21-36.
Mash, E. J., & Barkely, R. A. (2002). Child psychopathology – New York: The Guildford Press.
McDiarmid, M. D., & Bagner, D. M. (2005). Parent-child interaction therapy for children with disruptive behavior and developmental disabilities. Educational Treatments for Children. 28: 130-141.
Rutter, M., (1990). Psychosocial resilience and protective mechanisms. In J. Rolf, A.S. Masten, D. Cicchetti, K.H. Nuechterlein, & S. Weintraub, Risks and protective factors in the development of psychopathology. Cambridge: Cambridge University Press.
Seidman, L. J. (2006). Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan. Clinical Psychology Review, 26, 466–485.
Shawfer, M. (2002). Fifteen effective play therapy techniques. Professional psychology: Research and practice. 33 (6):515-522.
.