ابوالقاسمی، عباس؛ اسدی مقدم، عزیز؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین ( 1375 ). ساخت و اعتباریابی
مقیاس برای اضطراب امتحان در دان شآموزان پای هی سوم دور هی راهنمایی اهوا . ز مجله ی علوم تربیتی
.61-74 ،(3-4) و روان شناسی، 3
احمدی، عزت ا....؛ شیخعلی زاده، سیاوش و کریمی ثانی ( 1385 ). بررسی رابطه ی مدیریت زمان با سلامت
روانی. مجموعه مقالات سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
اسپالدینگ، چریل ( 1992 ). انگیزش در کلاس درس. ترجم هی اسماعیل بیابانگرد، ( 1389 ). تهران: نشر
مدرسه.
.( اسلاوین، رابرت ای ( 2001 ). روان شناسی تربیتی؛ نظریه و کاربست. ترجمه ی یحیی سیدمحمدی، ( 1385
تهران: روان.
استورا، اچ. ب( 1991 ). تنیدگی یا استرس. ترجمه ی پریرخ دادستان ( 1377 ). چاپ اول. تهران: انتشارات
رشد.
اوتادی، مریم ( 1380 ). تأثیر اشتغال زنان بر سلامت روان همسرانشا . ن پایان نامه ی کارشناسی ارشد. راهنمایی
و مشاوره. دانشگاه الزهرا(س).
بلدریج، کی، پی( 2007 ). روش های یادگیری و مطالعه. ترجمه ی علی اکبر سیف ( 1387 ). تهران: نشر دانا.
80 و بهره وری از زمان. ترجمه ی سایه احمدی( 1382 ). نشری هی پیام - تریسی، برایان( 2000 ). قانون 20
.92-101 ،(4) مدیریت موفق، 27
حافظی، عشرت( 1381 ). رابطه بین انگیزش تحصیلی و شیوههای رویارویی با تنیدگی با پیشرفت تحصیلی
دان شآموزان سمپا . د پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشکد هی روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه
تربیت معلم تهران.
دلاور، علی ( 1380 ). روش های پژوهش در علوم رفتاری. چاپ دوم. تهران: انتشارات سمت.
رفیعیان، کیوان ( 1379 ). رابطه راهبردهای یادگیری خودگردان، مؤلفه های انگیزشی(خودکارآمدی،
ارزش های درون زاد، اضطراب امتحان) و هوش با همدیگر و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر سال
دوم دبیرستان شهر اهواز. پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای مدیریت زمان بر سلامت روانی و انگیزش پیشرفت...
20
روشن و شعیری، محمد ( 1383 ). بررسی سطوح و انواع تنیدگی و راهبردهای مقابلهای در دانشجویان و
مقایسه ی آنها در دانشجویان شاهد و غیر شاهد. دو ماهنام هی دانشور، ویژ هی مقالات روا نشناسی،
.49-60 ،(2)3
صالحی، لیلی؛ سلیمانی زاده، لاله؛ باقری یزدی، سیدعباس و عباس زاده، عباس ( 1386 ). رابطه بین اعتقادهای
مذهبی و منبع کنترل با سلامت روان در دانشجویان. مجل هی علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین،
.1-10 ،(1)11
طالب پور، اکبر ( 1381 ). تأثیر آموزش شناختی بر مسند مهار گذاری، انگیزهی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی
.18-29 ،(21) دانش آموزان شاهد. مجل هی روا نشناسی، 4
.33-47 ، علوی، امین اله ( 1372 ). فشارهای عصبی و روانی در سازمان. مجله مدیریت دولتی، 20
فرنر، جک ( 1995 ). مدیریت کاربردی وقت و عملکرد. ترجمه ی ناصر جواهر یزاده ( 1381 ). تهران: نشر
پژوهش.
کشاورز، کوروش ( 1382 ). بررسی رابطه ی مهارت های سازمانی مدیریت زمان با استرس شغلی در بین
مدیران آموزشگاه های شهرستان فیروزآباد. پایان نامه ی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
کورمن، آبراهام ( 1997 ). روان شناسی صنعتی سازمانی. ترجمه ی حسین شکرکن ( 1386 ). تهران: نشر رشد.
گلاور، جان. ای و برونینگ راجرز( 2001 ). روان شناسی تربیتی. ترجمه علی نقی خرازی ( 1383 ). تهران:
مرکز نشر دانشگاهی.
مهربانی، پیام ( 1385 ). بررسی مقایسهای سلامت روانی دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و فنی
مهندسی بابل در سال 1383 . پایان نامه ی کارشناسی رشته ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات
بهداشتی درمانی بابل، دانشکده پزشکی.
وردی، مینا ( 1380 ). رابطه کمال گرایی و سرسختی روا نشناختی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی در
دان شآموزان دختر مرکز پیش دانشگاهی اهوا . ز پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی روان شناسی،
دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روان شناختی.
وردی، مینا.، مهرابی زاده هنرمند، مهناز و نجاریان، بهمن( 1378 ). رابطه کمال گرایی و سرسختی
.51-70 ،(1-2) روان شناختی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی. علوم تربیتی و روان شناسی، 6
هاشمی زاده، هایده ( 1385 ). بررسی رابطه رفتارهای مدیریت زمان و استرس شغلی در سرپرستان بخش های
داخلی و جراحی بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه شهیدبهشتی. فصل نامه ی اصول بهداشت
.51-56 ،( 29 و 30 ) روانی، 8
Aimes, L. (1984). Achievement Attributions and self-Instructions under competitive and
Individualistic Goal structures. Journal of Educational psychology, 76.
Bandura, A. (1978). Social learning theory. Englewood Cliffs, Nj: Prentice Hall
Britton, B. K. & Glynn, S. M. (1989). Mental Management and Creativity:A Cognitive
Model of Time Management for Intllectul productivity. In J.A. Glover, R.R. Ronning
and C. R. Reynolds(Eds), Handbook of Creativity. New York: plenum, 429-440.
Britton, B. K. & Tesser, A. (1991). Effects of a Time Management Practice on College
Grades. Journal of Educational Psychology, 83,405-410.
Claessens, B. J. C., van Eerde, W., Rutte, C. G. & Roe, R. A. (2004). Planning behavior
and perceived control of time at work. Journal of Organizational Behavior, 25, 937 -
950.
Claessens, B.J.C., van Eerde, W., Rutte, C.G., & Roe, R.A. (2007). A review of the time
management literature. Personnel Review, 36(2), 255 - 276.
Collinz_ Donald. (2010). Time Management-Study Skills For Students. dissertation
hypothesis_ Article From ArticleSeer. Com.
Frydenberg, L. R. (1999). Academic and General Well-being: The Relationship with
Coping. Australian of Guidance and Counseling, 9, 19-35.
Gage_ N. L & Berliner_ D. C. (1992). Educational Psycology (3rd_5th ed). Hopewell_NJ:
Houghton Milflin.
Garcia_R. R. & Perez_G. F. (2004). Assessing Time Management Skills as an Important
Aspect of Student Learning. School Psychology Internationa, 25(2), 167-183.
Gortner. L, A., & Zulauf. C. R. (2000). Factors associated with academic time use and
academic performance of college students: Arecursive approach. Journal of college
student development,. 41(5), 544-556
Guay, F. & Vallerand, R. (1997) Social Context, Student s Motivation and Academic
Achievement: to ward a process model. Social Psychology of Education, 1, 211-233.
Hall, B.L. & Hursh, D.E.(1982). An Evalution of Effects of a Time Management Training
program on work Efficiency. Journal of organizational Behavior Management ,3,73-96.
Hampton, N.Z. and Mason, E. (2003). Learning Disabilitis, Gender, Sources of Efficacy,
Self-efficacy Beliefs, and Academic Achievement in High School Students. Journal of
School Psychology, 41, 101-112.
Hawkins, J. D., Farrington, D. P., & Catalano, R. F. (1998). Reducing violence through the
schools. In D. S. Eliot, B. A. Hamburg & K. R. Williamsl ligence matter? Personality
and Individual Differences, 37, 1321-1331.
Hermans_ J. M. (1970). Achievement Motivation Test for adults. Journal of Applied
Psychology, 54- 353-363.
Homan, H. A. (1999). Psychometric properties of general health questionnaire on student of
Tarbiat Moallem University. Student counseling Tehran University research, 12-5.
(Persian).
Husent. Nevil. (1992). International encychopaedia of education.
King, A.C., Winett, R. A. & Lovett, S. B. (1986). Enhancing Coping Behaviors in at Rish
Population:The Effects of time Management nstruction and Social Support in woman
from Dual-Earner Families Behavior Tjerapy, 17, 57-66.
Macan, T. H. (1996). A time Management Training: Effects On Time Behaviors, Attiudes,
and Job performance. Journal of psychology, 130(3), 229-236.
Mackenzie, A. (1990). The Time Trap. New York, McGraw-HilL, 3 - 41.
Misra. R., & Mckean. M. (2000). College students academic stress and relation to their
anxiety, time management, and leisure satisfaction. International Journal of
Intercultural Relations, 20, 639-660
Noorbala AA, Bagheri Yazdi SA, Yasamy MT, Mohammad K. (2004). Mental health
survey of the adult population in Iran. Br J Psychiatry, 184, 70-7.
Patton & Goldenberg. (1999). Hardiness and Anxiety as Predictors of Academic Success in
First-rate Full-time and Part-time RN Students. The Journal of Continuing Education in
Nursing, 30(4), 10-158.
Schultz_ D. P. (2005). Theories Of Personality (8th ed). Belmont: Wadsworth. Evans_ B. R.
(2002). Overview Of The Winner Personal Success Organizer. http://www. Learning
success. com.
Schunk, D. H. (1991). Self efficacy and academic motivation. Educational psychologist, 26,
207-231
Seibert_ jill. K. & Getinger_ M. (2002). Contributions Of Study Skills To Academic.
Competence. School Psychology Review, 31(3), 350-65.
Stwart_ A. J. & Lombard_ K. (2010). Exploring the Relationship between Time
Management Skills and the Academic Achievement of African Engineering Students A
Case Study. Journal of Engineering Education, 35(1), 79-89.
Terry, P. S. (2002).The Effect of online Time Management Practice on Self-Regulated
Learning and Academic Self-Efficacy. Dissertation of Curriculum instruction,Virginia
University. Trueman, M. & Hartley, J.(1996) AComparison Academic Performance of
Mature and Traditional-Entry University Students. Higher Education, 32, 199-215.
VanEerde, B. J. (2003).Teachhing Time and Organizational Managemanet Skills to First
Year Health Science: Does Training Make a Difference?Journal of Further and Higher
Education, 28, 261-276.