بهرامی، محمود و خوشبخت، فریبا. (1394). نقش الگوهای ارتباطی خانواده در خودپندارة دانشآموزان مقطع راهنمایی شهر شیراز. مجله خانواده پژوهی، 42(2)، 237-256.
حجازی، الهه؛ صادقی، ناهید و شیرزادی فرد، میثم. (1392). رابطه باورهای اساسی و ادراک از روابط والدینی با بهزیستی ذهنی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 2(4)، 43-61.
حسین دهقانیزاده، محمد حسین و حسین چاری، مسعود. (1392). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده؛ نقش واسطهای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 4(2)، 21-47.
رحیمی، مهدی و یوسفی، فریده. (1389). نقش الگوهای ارتباطی خانواده در همدلی و خویشتن داری فرزندان. فصلنامه خانواده پژوهی، 24، 433-447.
زرگر، یداله؛ محمدی بهرام آبادی، راضیه و بساک نژاد، سودابه. (1391). بررسی فرآیندهای خانواده به عنوان پیش بین های مشکلات رفتاری در دانش آموزان پایه دوم دبیرستان های شهر یاسوج. روانشناسی مدرسه، 1(2)، 77-103.
عسکری، سعید؛ رشیدی، علیرضا؛ نقشینه، طیبه و شریفی، سارا (1394). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و تمایزیافتگی خود با کیفیت زندگی زنان متقاضی طلاق. رویش روانشناسی، 4(11)، 87 ـ 112.
کورش نیا، مریم و لطفیان، مرتضی. (1385). بررسی تاًثیر ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده بر میزان سازگاری روانی فرزندان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز.
نریمانی، محمد؛ یوسفی، فاطمه و کاظمی، رضا. (1393). نقش سبکهای دلبستگی و کیفیت زندگی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 124-142.
Askari, S., Rashidi, A., Naghshineh, T., & Sharifi, S. (2015). The relationship between family communication patterns and self-differentiation with quality of life in divorce applicants. Developmental Psychology, 4 (11): 87-112. (Persian)
Bahrami, M., & Khoshbakht, F. (2015). The role of family communication patterns in self-concept of secondary school students in Shiraz. Journal of Family Studies, 42 (2), 237-256. (Persian)
Bianchi, E. C. (2015). Assessing the robustness of the relationship between entering adulthood in a recession and narcissism. Psychological Science, 26, 537–538.
Brummelman, E., Thomaes, S., & Sedikides, C. (2016). Separating narcissism from self-esteem. Current Directions in Psychological Science, 25, 8–13.
Deborah, J., & Gustavo, C. (2008). The differential relations of maternal and paternal support and control to adolescent social competence, self-worth, and sympathy. Journal of Adolescent Research, 19(6), 759-782.
Dong, Q. (2005). The impact of family communication patterns and perception of risky behavior: A social cognitive perspective. Journal of the Northwest Communication Association, 34, 93-106.
Fitzpatrick, M. A., & Korner, A. F. (2004). Family communication schema effect on children s resiliency running head: family communication concepts: Honoring Jack M. McLeod, 115-139.
Fitzpatrick, M. A., & Ritchie, L. D. (2009). Communication schemata within the family: Multiple perspectives on family interaction. Human Communication Research, 20, 275-301.
Ha, N. (2014). Family life course development frame-work applied: Understanding the experiences of vietnamese immigrant families. Journal of Edu-cation and Human Development, 3(4), 305–312.
Hejazi, E., Sadeghi., N., & Shirzadifard, M. (2014). The relationship between basic beliefs and perception of parental relationships and students subjective well-being. Journal of School Psychology, 2(4): 43-61. (Persian)
Hossein Dehghanizadeh, M. H., & Hossein Chari, M. (2013). Academic vitality and perception of family communication model; mediating role of self-efficacy. Journal of Teaching and Learning Studies, 4 (2), 21-47. (Persian)
Karaaziz, M., & Atak, İ. (2013). A review on research on narcissism and narcissism. Object, 1(2), 44-59.
Koesten, J., & Anderson, K. (2008). Exploring the influence of family communication patterns, cognitive complexity, and interpersonal competence on adolescent risk behaviors. Journal of Family Communication, 4(2), 99-121.
Kourosh Nia, M., & Lotfian, M. (2006). The effect of dimensions of family communication patterns on children's psychological adjustment, M.Sc., Faculty of Psychology and Educational Sciences, Shiraz University. (Persian)
Lewis, M. (2009). The child and its family: The social network model. Human Development, 48(1-2), 8-27.
Narimani, M., Yosefi, F., & Kazemi, R. (2014). The role of attachment styles and quality of life in predicting psychological well-being in adolescents with learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 3(4):124-142. (Persian)
Orth, U. (2018). The family environment in early childhood has a long-term effect on self-esteem: A longitudinal study from birth to age 27 Years. Journal of Personality and Social Psychology, 114, 637-655.
Rahimi, M., & Yousefi, F. (2010). The role of family communication patterns in children's empathy and restraint. Family Studies Quarterly, 24: 433-447.
Rosenthal, S.A., Montoya, R. M., Ridings, L.E., Rieck, S.M., & Hooley, J. M. (2011) Further evidence of the narcissistic personality inventory’s validity problems: A meta-analytic investigation—response to Miller, Maples, and Campbell (this issue). Journal of Research in Personality. 45(5), 408–416.
Rueter, M. A., & Koerner, A. F. (2008). The interaction between family communication and adoption status on adolescent adjustment. (Paper presented at the Society for Research on Adolescence meetings, Chicago.
Trull, T. J. (2014). Ruminations on narcissistic personality disorder. Personality Disorders: Theory, Research, and Treatment, 5(2), 230–231.
Zargar, Y., Mohammadi Bahram Abadi, R., & Bassak Nejad, S. (2012). Family processes as predictors of behavioral problems in Yasuj secondary school students. Journal of School Psychology, 1(2): 77-103.