البرزی، محبوبه ( 1388 ). بررسی رابطه بین متغیرهای روانی اجتماعی مؤثر (معلم، کنترل ادراک شده و
و مهندسی TRIZ ، باورهای انگیزشی) بر تفکر خلاق کودکان. دومین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی
.1- و مدیریت نوآوری ایران، استان فارس، 16
آلن، کار ( 2004 ). روان شناسی مثبت: علم شادمانی و نیر وهای انسان . ی ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر
نجفی زند ( 1385 ). تهران: انتشارات سخن.
برجیس، مریم؛ حکیم جوادی، منصور؛ طاهر، محبوبه؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و حسین خانزاده، عباسعلی
1392 ). مقایسه ی میزان نگرانی، امید و معنای زندگی در مادران کودکان مبتلا به اوتیسم، ناشنوایی و )
.6-27 ،(1) ناتوانی یادگیری. ناتوانی یادگیری، 3
برقی، زیبا و علیپور، علیرضا ( 1388 ). بررسی رابطهی سلامت روان با باورهای مذهبی، منبع کنترل و
.149-170 ،(3) خوشبینی استادان دانشگاه. مقال هی معرفت در دانشگاه اسلامی، 13
حسینی، فخری السادات؛ طالع پسند، سیاوش و بیگدلی، ایمان الله ( 1389 ). نقش مؤلفههای انتظار-ارزش بر
.41-69 ،(18) پیشرفت شیمی دانشآموزان. فص لنام هی روا نشناسی تربیتی، 6
سیف، دیبا؛ رضویه، اصغر و لطیفیان، مرتضی ( 1386 ). رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی
دانش آموزان تیزهوش درباره فرآیند یادگیری و دانش ریاضی. مجل هی علوم تربیتی و روا نشناسی
.1-19 ،(1) دانشگاه تهران، 37
طاهری، ژاله؛ دلاور، علی؛ قدم پور، عزت الله و فرخی، نورعلی ( 1389 ). عوامل مؤثر در الگوی مناسب
،(4) باورهای انگیزشی دانش آموزان دبیرستانی در شهر تهران. مجل هی اصول بهداشتی روانی، 12
.662-673
علاء الدینی، زهره؛ کجباف، محمدباقر و مولوی، حسین ( 1387 ). بررسی اثربخشی امید درمانی گروهی بر
.67-76 ،(4) میزان امید و سلامت روانی. فص لنام هی پژوهش در سلامت روا نشناختی، 1
بررسی رابطه ی عل ی خودکارآمدی تحصیلی و مشوق های انگیزشی منفی با ...
98
غلامی، مریم؛ پاشا، غلامرضا و سودانی، منصور ( 1388 ). اثربخشی آموزش معنا درمانی گروهی بر امید به
زندگی و سلامت عمومی بیماران دختر تالاسمی. دانش و پژوهشدر روان شناسی کاربردی دانشگاه
.25-45 ، آزاد اسلامی واحد خوراسگان، 42
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ حجازی، الهه و خضری آذر، هیمن ( 1390 ). نقش خودکارآمدی، ارزش
تکلیف، اهداف پیشرفت و درگیری شناختی در پیشرفت ریاضی: آزمون مدل علی. فص لنام هی
.8-28 ،(41) نوآوریهای آموزشی، 11
مروج، فائزه ( 1389 ). بررسی تأثیر آموزه های مذهبی بر سلامت روان، شادکامی و امید دانشجویا . ن
پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.
مصباح، نسرین و عابدیان، احمد ( 1383 ). رابطه میان استرس با ناامیدی در دانشجویان ساکن خوابگاه ها.
.154-159 ،(2) نشری هی روا نپزشکی و روا نشناسی بالینی دانشگاه تهران، 12
نظری، مهناز ( 1384 ). رابطه میان خودکارآمد پنداری (باور به کارایی شخصی) و اضطراب در بین
دانشآموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی دولتی ناحیه ی 1 کرج. فص لنام هی علمی پژوهشی
.1-21 ،(3) روا نشناسی مدرسه، 1
نریمانی، محمد؛ خشنودنیای چماچائی؛ زاهد، عادل و ابوالقاسمی، عباس ( 1392 ). نقش درک حمایت معلم
در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری. ناتوان یهای یادگیری،
.109-127 ،(1)3
نیک منش، زهرا و یاری، سمیه ( 1390 ). رابطه بین باور خودکارآمدی و ادراک خویشتن با اضطراب
امتحان در دانشآموزان پسر و دختر دبیرستانی. مجل هی مطالعات روا نشناسی تربیتی، دانشگاه سیستان و
.128-145 ،(14) بلوچستان، 8
یوسفی، حسین؛ میرجعفری، احمد و رضایی، آذرمیدخت ( 1387 ). بررسی رابطه منبع کنترل و عملکرد
تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه شهرخورموج، استان بوشهر. همایش روا نشناسی و کاربرد
آن در جامعه، استان بوشهر.
Adabel, L., Benjamin, L., & Hankin, L. (2009). Insecure attachment, dysfunctional
attitudes, and low self-esteem predicting prospective symptoms of depression and
anxiety during adolescence. Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology, 38,
219-231.
Anthoni, R., & Artino, Jr. (2010). Online task value and Self-Efficacy Scale. Psychological
Review, 84, 191-215.
Beck, A. T. (1974). The measurement of pessimism: The Hopelessness Scale. Journal of
Consulting and Clinical Psychology, 42, 861-865.
Buric, I., & Soric, I. (2012) . The role of test hope and hopelessness in self-regulated
learning: Relations between volitional strategies, cognitive appraisals and academic
achievement. Journal of Learning and Individual Differences, 3, 1-7.
Bong, M. (2004). Academic motivation in self-efficacy, task value, achievement goal
orientations, and attributional beliefs. Journal of Educational Research, 97(6), 287-297.
Cullen, F. T., Cullen, J. B., Hayhow, V. L. & Plouffe, J. T. (1975). The effects of the use of
grades as an incentive. The Journal of Educational Research, 68, 27-279.
Daniels, L. M., & Stupnisky, R. H. (2012). Not that different in theory: Discussing the
control-value theory of emotions in online learning environments. Artical Internet and
Higher Education,15, 222–226.
DeLisle, M. M. (2007). Understanding the relationship between depression, Hopelessness,
psychache and suicide risk. Unpublished Doctoral Dissertation. The Kingston
University.
Docan, T. (2006). Positive and negative incentives in the classroom: Analysis of grading
systems and student motivation. Journal of Scholarship of Teaching and Learning. 6(2),
21-40.
Han, S. S., Weiss, B., & Weisz, J. R. (2001). Specificity of relations between children’s
control-related beliefs and internalizing and externalizing psychopathology. Journal of
Consulting and Clinical Psychology, 69, 240-251.
Kemer, G. (2006). The role of self-efficacy, hope, and anaxiety in predicting university
entrance examination scores of eleventh grade students.Unpublished Master of Art
Thesis. The Middle East Technical University.
Kline, R. B. (2010). Principles and pactices of structural equation modeling. New York:
Guilford.
Ledrich, J., & Gana, K. (2012). Relationship between attributional style, perceived control,
self-esteem, and depressive mood in a nonclinical sample: A structural equationmodeling
approach. Journal of Education Psychology,10, 31-44.
Lee, C. (2002). The impact of self-efficacy and task value on satisfaction and performance
in a web-based course. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Central
Florida.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2002). Motivation as enabler for academic success.
School Psychoology, 31, 313- 328.
Margalit, M., Ziv, O., & Ziman, T. (2006). Comparisons of self-efficacy, mood, effort, and
hope between students with learning disabilities and their non–LD-matched peers.
Learning Disabilities Research and Practice, 21, 111-121.
McCann, E., & Garcia, T. (1999). Maintaining motivation and regulation emotion:
Measuring individual differences in academic volitional strategies. Learning and
Individual Differences, 11(3), 259-279.
Miller, J. F. (1988). Development of a measure of hope. Nursing Research, 37, 6-10.
Pekron, R., Frenzel, A., & Goetz, T. (2007). The control-value theory of achievement
emotions: An integrative approach to emotions in Education. Emotion in education/ed.
By P.A. Schutz and R. Pekrun. Amsterdam: Academic Press, 32, 13-36.
Pintrich, P. R., & DeGroot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning
components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology,
82(1), 33-40.
Robin, N., & Shepherd, M. (2006). Volitional strategies and social anxiety among college
students. The College Quarterly, Seneca College of Applied Arts and Technology, 4,
12-21.
Simons, A. D., Angell, K. L., Monroe, S. M., & Thase, M. E. (1993). Cognition and life
stress in depression: Cognitive factors and the definition, rating, and generation of
negative life events. Journal of Educational Psychology, 4, 584-591.
Voelz, Z., Haeffel, G., Joiner, T., & Wagner, K. (2003). Reducing hopelessness: The
interation of enhancing and depressogenic attributional styles for positive and negative
life events among youth psychiatric inpatients. Behaviour Research and Therapy, 41,
1183-1198.
Wellborn, J. G., Connell, J. P., & Skinner, E. (1989). Students' Perception of Control
Questionnaire. University of Rochester.