برزگر بفرویی، ک.، هاشمی، ا.، و زارعی محمودآبادی، ح. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری بر هیجانهای دانشآموزان دبیرستانی.
مجله روانشناسی مدرسه، 8(1)، 26-42.
http://jsp.uma.ac.ir/article_794.html
حیدری، ح.، زارع، ا.، و محمدی، م. (1397). اثربخشی بازی درمانی بر ارتقا یادگیری مفاهیم ریاضی و توانایی حل مسئله دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی. مجله ناتواناییهای یادگیری، 7(3)، 57-76. 10.22098/jld.2018.627] [Doi:
عالی پور بیرگانی، س.، صداقت، ف.، و سحاقی، ح. ( 1395). بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی و هوش معنوی با بهزیستی روانشناختی دانشجویان جندیشاپور شیراز. مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 1(1)، 14-21.
https://ijndibs.com/article-1-25-fa.html
کاردان، ع. (1395). علوم تربیتی: ماهیت و قلمرو آن. چاپ نهم. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
گرشاسبی، ا.، فتحی واجارگاه، ک.، و عارفی، م. (1398). تأثیر یادگیری مشارکتی همیار دبیر و خودارزیابی بر انگیزش خود در دانشآموزان سوم دبیرستان با رویکرد مدل جسیکاو.
مجله رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(1)، 45-68.
http://jedu.marvdasht.iau.ir/article_3458.html
نعمت طاووسی، م.، و قهری صارمی، ز. (1396). هسته ارزشیابیهای خود و فرسودگی تحصیلی، نقش واسطهای سبکهای مقابلهای.
مجله پژوهش در نظام آموزشی، 11(38)، 81-101.
http://www.jiera.ir/article_59729.html
Alipour Birgani, S., Sadaqat, F., & Sahaqi, H. (2015). Investigating the relationship between academic self-efficacy and spiritual intelligence with the psychological well-being of Jundi-Shapoor Shiraz students.
Journal of New Advances in Behavioral Sciences, 1(1), 14-21.
https://ijndibs.com/article-1-25-fa.html
Arabzadeh, M., Kavossian, J., & Karimi, K. (2017). Investigate the relationship between self-efficacy and hope with academic achievement in students.
Rooyesh, 7(4), 137-150. [In Persian] [Doi:
20.1001.1.2383353.1397.7.4.8.3]
Barzegar bafrooei, K., Hashemi, H., & Zareei Mahmoodabadi, H. (2019). The Effectiveness of Training Self-Regulatory Learning Strategies on the Academic Emotion of High School Students. Journal of School Psychology and Institutions, 8(1), 26-42. [In Persian][Doi: 10.22098/jsp.2019.794]
Dzinovic, V., Devic, R., & Deric, I. (2019). The role of self-control, self-efficacy, metacognition, and motivation in predicting school achievement.
PsychologijA, 52(1), 35- 52.
[Doi:10.2298/PSI180202027D]
Eisenberg, N., Cumberland, A., Spinrad, T., Fabes, R., & Shepard, S. (2003). The relations of regulation and emotionality to children’s externalizing and inter analizing problem behavior.
Child Development,72 (4), 1112-1134.
[Doi:10.1111/1467-8624.00337]
Garshasbi, A., Fathi Vajargah, K., & Arefi, M. (2018). The effect of teacher's assistant cooperative learning and self-evaluation on self-motivation in third high school students with Jessica's model approach
. Journal of New Approaches in Educational Management, 10(1), 45-68. [In Persian]
http://jedu.marvdasht.iau.ir/article_3458.html
Heidari, H., Zare, A., & Mohammadi, M. (2018). The effectiveness of game therapy on improvement of math concept learning and ability of problem-solving in students with learning disability in math. Journal of Learning Disabilities, 7(3), 57-76. [In Persian] [Doi: 10.22098/jld.2018.627]
Kardan, A. (2015). Educational sciences: its nature and scope. Ninth edition. Tehran: Organization for the study and compilation of university humanities books. [In Persian]
Nasri, S., and Bayanati, M. (2014). Modeling the structural relationships of motivational acquisitions, self-efficacy with academic self-regulation in students. Journal of Research in Education, 1(5), 13-31. [In Persian]
Nemat tavousi, M., & Ghahri saremi, Z. (2017). Core self-evaluations and academic burnout: The mediating role of coping styles.
Journal of Research in Educational Systems, 11(38), 81-101. [In Persian] [Doi:
10.22034/jiera.2017.59729]
Panadero, E., Jonsson, A., & Botella, J. (2017). Effects of self-assessment on self-regulated learning and self-efficacy: Four meta-analyses. Educational Researech Review, 22(2017), 74- 98.
Papanthymon, A., & Darra, M. (2018). Student self-assessment in higher education: The international experience and the Greek example.
Journal of Education, 8(6), 130-147.
https://eric.ed.gov/?id=EJ1201389
Salami, S. (2010). Emotional intelligence, self-efficacy, psychological well-bing and students attitudes: Implications for quality education.
European Journal of Educational Studies, 2(3), 247-257.
[Doi:10.18767/EJES.71026]